måndag 14 januari 2013

Boktips

Jag har alltså läst ut två böcker, det var inte många sidor kvar i den ena men ändå. Det var väldigt länge sedan jag faktiskt läste en hel bok utan att lägga undan den och båda böckerna var riktigt bra!

Isabella Löwengrips första bok "Egoboost" är verkligen en handbok till en självsäkrare sida av sig själv. Den handlar om hennes egna erfarenheter och vad man ska tänka på för att verka självsäker och nöjd med sig själv.

Den andra boken jag läst hittade jag på skolan idag och det var titeln som jag först fastnade för "Sanningar i solen", den har Anna Hellerstedt skrivit och jag tyckte verkligen om den.
Den handlar om en tjej som åker till Ghana med sin pappa och hans nya kvinna/fru som är där ifrån. Hon hittar en ny kompis där nere och hon ändrar helt inställning till Afrika dit hon först inte alls ville åka. Den är lättläst och ganska kort så det går fort att läsa den.

"Egoboost" riktar sig främst till tjejer och kan nog va svår att relatera till som kille, men den är riktigt bra!
"Sanningar i solen" rekommenderar jag till alla, det är värt att lägga ner tid på de 80 sidor den består av på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar