fredag 26 februari 2010

Fredag


Debbie hade fixat så jag fick vara med 10:e klass på Antons skola. 10:an i England är som 9:an i Sverige. Det var en tjej som hette Sarah Watson i klassen som ”tog hand” om mig hela dagen och alla var väldigt snälla och välkommnande. På morgonen var det samling och upprop sedan var det fysik och under resten av dagen var det även engelska, textil, geografi (alla världens största bergskedjor) och PE (physical exercise eller gympa). Jag var med på gympan och vi spelade netball (nästan som basket) och benchball (för krångligt att förklara men kul var det!). Jag fick lov att äta med Anton och när jag kom till matkön var det några killar som började prata med mig och ställa frågor men jag förstog inte ett ord av vad dom sa för att dom pratade i mun på varandra och tillslut började dom prata tyska och franska, när jag efter ett tag sa något så blev dom förvånad över att jag kunde engelska över huvud taget. På kvällen åt vi på en indisk restaurang med en annan familj och James och Anna som är kompisar till Anton och Olivia sov över. Anton, James och jag spelade x-box till sent på natten.


Debbie had organised so that I could be with the 10th grade at Anton's school. 10th grade in England is like 9th grade in Sweden. There was a girl named Sarah Watson in the class who took care of me all day and everyone was very nice and welcoming. In the morning it was assembly then it was physics, English, textile, geography (about all the world's largest mountain ranges) and PE (physical exercise). I took part in PE and we played netball (almost like basketball) and benchball (to complicated to explain but it was fun!). I had to eat with Anton and when I came to the lunch que there were guys who started talking to me and ask questions but I did not understand a word of what they were saying as they were all talking at the same time and eventually they started to speak German and French. I said something after a while and they were all surprised that I knew English at all. In the evening we ate at an Indian restaurant with another family and James and Anna who are friends of Anton and Olivia and they stayed the night. Anton, James and I played x-box until late at night.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar